DAH BACE, SENYAP :)

Sunday, July 4, 2010

jom kita berkonfiden !





TIPS KEYAKINAN DIRI
Pertama, tiada siapa berbadan seperti Gisele Bundchen, even kalau Gisele beli magazine yang ada gambar dia pun dia terkejut badan dia macam itu. Keep that in mind and be happy.

Kedua, personaliti over physicality! Yang penting personaliti kita harus menarik, tak guna kalau muka gorgeous badan gorgeous tapi suka cakap pasal cuaca. Kalau suka sangat cakap pasal cuaca, pergi duduk dekat warung-warung kat Taiping betting hujan pukul berapa nak turun dengan apek-apek kat situ.

Ketiga, substance! Jangan cakap crap je (macam saya T_T), kenalah berilmiah sekali-sekala. Bila kita berpengetahuan, orang suka nak dengar what we have to say. People look up to you, and hang on to your every word. Tambah pengetahuan dengan membaca yeay! Oh Hanis suka baca Yahoo! Featured Articles sebab selalu tertipu dengan tajuk dia yang catchy T_T

Keempat, jangan pakai selekeh. Kalau orang yang selekeh terlebih confident pun annoying jugak.

Kelima, confidence is not about being full of yourself okay. Listen to what others have to say. Dalam banyak-banyak orang yang bersosial dengan saya, saya suka yang jenis bagi kita jalan nak cakap, ambil pendapat kita dengan serius, tapi still boleh gelak kepada benda yang patut gelak, sekali pun benda itu bodoh.

Keenam, kalau orang pandang kita, hargai. Jangan takut. Jangan sibuk fikir, "eh mesti dia tengok hidung aku yang besar nih". Instead go for "hmm dah agak dah buat selendang/rambut/mekap stylo macam nih, orang akan terpegun." Walaupun hidung kamu memang besar.

Ketujuh, perihal bentuk badan, kalau tak yakin dengan bentuk badan, cari jenis baju yang sesuai dan menonjolkan kecantikkan kamu. Stick to it if you have to. Biar sama style sepanjang zaman dan tak ikut fashion ke apa, janji selesa dan cantik dan beri kamu keyakinan! YA!

Kelapan, jaga kebersihan, selalu check bahu kot-kot ada kelemumur. Beli Head&Shoulders, pakai kat rambut ngan bahu sekali. Check kot2 nafas berbau. Check kot2 bulu telinga perlu trim (ni laki je kan? Dan kucing).

Kesembilan, takyah nak please/puaskan hati semua orang. The truth is,

"Kita tak boleh buat semua orang suka kita, sebab kita pun tak suka semua orang. Kan?" Hanis Zalikha.


Haha cute, konon-konon nak buat quote. Okay pastu selalu ingatkan diri sendiri yang kita ni cute. Eh tak tak. Itu perasan.

Whatever it is, just be true to yourself and jangan body concious sangat. Nobody is perfect, even Barbie pun ada basikal untuk dia jaga bentuk badan (-_-")

No comments:

Post a Comment