DAH BACE, SENYAP :)

Saturday, August 28, 2010

MASA itu Aurum(Au)

Sejak dua menjak ni Encik Masa macam mengada2. Kejap lari laju, kejap tatih2. Sukati mak bapak die je nak menggedik2 dengan saya. Bila saya belek kalendar, saya nampak tarikh 23september bwarne warni. Ade colour2, ade tulisan kaler hijau, 'TRIAL'. Dgan tak semena2, terasa seperti encik MASA lari pecut lebih laju dari bolt. Damn.

Belekan kalendar diteruskan. Sampai bulan november saya tenampak tulisan colour coklat. 'SPM!'. Tulisan dibulatkan. Kali ni encik MASA dah pandai sikit. Dia tak lagi berlari bapak. Dia sekarang dah maju, naik bullet train. Helll.

Kalendar saya flip lagi sekali. 8disember. Tarikh penuh bersejarah. MERDEKA! Budak2 form5 science stream jerit sambil lari keluar gate, bakar mercun, main bunga api, lompat2.
*POOF!*
Balloon imbas muka saya meletup. Encik MASA merangkak pulak dah. Memang nak kene ni. Rasa lambat sangat masa berlalu. Mann.

Saya dah tak saba sangat dah ni encik. Saya nak habis spm cepat2. Tapi saya tak ready lagi... Tolong lah wahai encik MASA yang disayangi. Walaupun awak tak pernah menunggu, tolong lah kali ni je bagi saya rewind balik dua bulan lepas. Saya nak hempas pulas study. Please?









Saya menyesal.

No comments:

Post a Comment